Pánevní dno je důležité centrum našeho těla

Bolí vás dolní část zad? Nelíbí se vám tvar vašeho břicha? Máte problémy s inkontinencí? Nemůžete otěhotnět? Co třeba se zaměřit se na pánevní dno? Vím JAK na to >>>

Pánevní dno (PD) má významné postavení v těle. Nachází se v centru našeho těla. Díky dlouhým svalovým řetězcům dolních končetin jsou svaly pánevního dna propojeny s celou dolní končetinou a klenbou nohy. Zároveň jsou přímo integrovány do hlubokého svalového stabilizačního systému, který zajišťuje napřímení a ochranu naší páteře.

PD patří k impulsnímu centru v našem těle. Každý náš pohyb vychází z tohoto centra. Dalšími impulsními centry jsou příčná klenba chodidla, kruhový sval ústní či zevní rotátory kyčle.

Z kineziologického hlediska svaly PD společně s bránicí, břišními svaly a svaly zad utvářejí nitrobřišní tlak, který nám stabilizuje a chrání páteř.

PD má velký vliv na naše vnitřní orgány, jako i močové a pohlavní ústrojí.

PD nese velkou tíhu a musí hodně snést. Ale my vzdor tomu péči o ně často zanedbáváme. Těhotenství a porod u žen kladou obrovské nároky na PD. Pokud ztratí pevnost a elasticitu, trpí jeho podpůrná, nosná a svěrací funkce, pokud jde o močový měchýř a konečník.

Bohužel se začneme o své pánevní dno starat až začne působit problémy a nepředstavuje pevný základ naší pánve. Neplní dobře svou podpůrnou funkci, protože již nevykazuje nezbytné napětí, nebo když svěrací funkce při kýchání či skákání již nestačí.

Pro naši psychiku a naše sebevědomí je důležité, aby základ našeho ženství byl vnímán a pociťován jako pevný, silný, ale zároveň elastický a spolehlivý.

Pánev a pánevní dno jsou tedy klíčem k tomu, aby žena stála oběma nohama pevně na zemi, aby si posilovala záda, nesla vzpřímeně hlavu a přesvědčivě vyjadřovala vlastní osobnost. Stahy svalů pánevního dna uvolňují energie, které vzlínají jemnými kanálky vzhůru po páteři, rozlévají se po celém těle, povzbuzují činnost mozku a očima vyzařují ven. Pánev takto zvyšuje vitalitu celého ženského organismu.

Procvičováním svalů pánevního dna se také lépe prokrvuje pochva a děloha. V pánvi lze také nalézt nejsilnější erotickou zbraň ženy. Volně se pohupující pánev nabitá energií je výrazem chuti do života a neomezené radosti z vlastního těla.

Uvolněná pánev je silná a poskytuje oporu. Uvědomí-li si žena svou pánev, chová se otevřeněji a sebevědoměji vůči muži a vyjadřuje bezprostředněji a přirozeněji svou ženskost a sexualitu.

Trup se díky podpoře pánve napřímí, myšlenky se vyjasní a žena je schopna hledět světu vstříc se zdviženou hlavou.

Pokud žena nemůže otěhotnět, měla by rozpohybovat svou pánev, pracovat s dechem, pánevním dnem a napřímit své tělo. Díky tomu i pár klientek v mé praxi otěhotnělo a nemusely vyhledat kliniku reprodukční medicíny.

JAK na to se dozvíte v mém e-booku – Pánevní dno – důležité centrum našeho těla – ZDE >>>

 

Na špatný stav naší pánve a pánevního dna má vliv: 

 

  • sedavý způsob života
  • nadváha
  • trvalé extrémní zatížení na tyto nosné svaly při zvedání těžkých břemen
  • vytrvalý nárazový kašel
  • trvale ztížené dýchání (např. bronchitida, astma…)
  • opakované záněty močového měchýře či močových cest
  • stres
  • přecvičení pánevního dna bez následné relaxace
  • poškození během porodu
  • gynekologické operace
  • ochablost vaziva, která může být způsobená hormonální nerovnováhou v době přechodu u žen
  • rakovina prsu
  • rakovina prostaty

Špatná funkce pánevního dna může způsobit:

 

  • bolesti zad či kyčlí
  • bolesti kostrče
  • bolesti či blokádu SI skloubení
  • pokles vnitřních orgánů
  • inkontinenci
  • neplodnost
  • bolestivý pohlavní styk
  • zácpu

Už opravdu není na co čekat. Mám pro vás návod JAK na to – mrkni ZDE >>>

Nefunkční pánevní dno se promítne do celého našeho těla. Proto pokud chceme jednou pro vždy odstranit příčinu problémů, je důležité se zaměřit na celé naše tělo. Nemám ráda polovičatá řešení. Proto jsem vytvořila unikátní on-line video kurz RESTARTUJ SVÉ TĚLO.

Doporučuji si také přečíst můj novější článek TRÁPÍ TĚ INKONTINENCE?

Jsem pohybový specialista a naučím vás jak Žít - Pracovat - Sportovat bez bolesti zad a kloubů.
  • 5 RANNÍCH POHYBOVÝCH NÁVYKŮ PRO PRUŽNÉ TĚLO BEZ BOLESTI

    Stáhněte si e-book 5 RANNÍCH POHYBOVÝCH NÁVYKŮ PRO PRUŽNÉ TĚLO BEZ BOLESTI a přidejte se tak ZDARMA ke Škole pohybových návyků.

  • Kategorie