Trápí tě inkontinence?

Podle statistik se trápí s různým druhem inkontinence více než 50 % žen. Je jasné, že to není téma, kterým bychom se chlubily. Začneme googlit, hledat účinné cviky a kurzy, jak na to. Začneme usilovně posilovat. Někdo radí uvolňovat, ale laik se v tom nevyzná. Zkoušíme hýbat kostrčí, aktivovat různé části pánevního dna, jak pracuje pánevní dno u kročné a jak u stojné dolní končetiny. Vše je ale strnulé, jsme nejisté, zda opravdu zapojíme to, co máme.

Co tak našemu tělu dát důvěru? Pokud používám sílu, tlačím na něj – nefunguje to. I náš dech je strnulý a bránice tuhá.

Jak vytvořit v těle podmínky, aby pánevní dno a bránice naskočily automaticky, aniž bychom je uměle nutily k něčemu, co uměly, ale zapomněly?

Když se narodíme, nejprve se nadechneme a začneme křičet. Tím krásně rozezvučíme bránici, břicho a pánevní dno. Zvuky, které vydáváme, nás pak doprovází i v životě a učení mluvit.

Centrum řeči je v jiné části mozku než hlas a musí teprve dozrát. Jako narozené děti dáváme najevo své emoce různými zvuky a pláčem. Začínáme DADA, BABA, MAMA, TATA, úlek, smích, úžas, vztek, brblání. Tyto všechny zvuky jsou geniálním tréninkem břicha, bránice a pánevního dna.

V pozdějším věku nás začnou okřikovat a my přestáváme volně projevovat své emoce. Emoce, které šly před tím ven, zadržujeme v sobě. Tak se i naše tělo začíná stahovat a stává se tuhé a nefunkční. Později nás dožene bolest zad a třeba i inkontinence.

Při učení hlubokého svalového stabilizačního systému, souhry pánevního dna a bránice jsem se vrátila zpět k hlasu. Využívám jej při osobních konzultacích, skupinových lekcích a seminářích. Tam je vidět, jaký máme problém se projevit.

Jen si to zkuste, ale nejprve se pořádně napřimte. Co nejvíce roztáhněte do široka nosní dírky, jako byste chtěly nasát krásnou vůni. Co udělala vaše bránice? Roztáhla se? Nadechly jste se krásně?

Pokud chceme, aby náš hlas zněl dobře, musí se odrazit od chodidel, pánevního dna, křížové kosti a projít celým tělem. Jak dělá kravička? BÚÚÚÚ – a pořádně to rozezvučte 😊. A pokud se i vy stydíte takto projevit, vezměte si brčko a sklenici s troškou vody. Vzpomeňte na svá dětská léta a přes brčko vyfukujte vzduch a dělejte bublinky. Pořádně a v napřímení.

Budu ráda, když mi dáte vědět, jak jste cítily vaše pánevní dno, břicho a bránici. Bavily jste se? Přeji vám všem hodně zábavy a radosti.

Pánevní dno a inkontinenci je třeba řešit komplexně. Od toho je on-line kurz Restartuj své tělo.

  • 5 RANNÍCH POHYBOVÝCH NÁVYKŮ PRO PRUŽNÉ TĚLO BEZ BOLESTI

    Stáhněte si e-book 5 RANNÍCH POHYBOVÝCH NÁVYKŮ PRO PRUŽNÉ TĚLO BEZ BOLESTI a přidejte se tak ZDARMA ke Škole pohybových návyků.

  • Kategorie