MÁ CESTA K DIASTÁZE – JAK na to

MÁ CESTA K DIASTÁZE – JAK na to

Pokud bude naše tělo napřímeno, pánev, hrudník a hlava se budou nacházet nad sebou, naše chůze bude koordinovaná s rotací pánve a proti rotací hrudníku, tkáně v těle budou elastické – máme vyhráno. To je návod k funkčnímu plochému břichu bez bolesti zad. Já Vás jí v mém e-booku provedu.

Já sama mám diastázu přes celé břicho od hrudní kosti po sponu stydkou. Mám za sebou 32 let cvičitelské praxe. Kdysi jsem vedla hodiny aerobiku a denně posilovala břicho. To, že mám nefunkční pánevní dno jsem moc nevnímala. Na studiích vysoké školy, když jsem chtěla jít běhat, šlo to jedině s vložkou. Styděla jsem se o tom mluvit. Gynekoložka mne poslala na nějaké cvičení. Ale tenkrát před více než 32 lety se o tom skoro nemluvilo a cvičení spočívalo max. v tréninku zadržování moči. V současné době se už ví, že toto cvičení je spíše nevhodné kvůli riziku zanesení infekce do močové trubice.

Můj cvičitelský začátek se datuje do éry džezgymnastiky, kdy se skákalo skoro naboso. Až s příchodem aerobiku se začaly používat kvalitní boty a otřesy na páteř a pánevní dno byly menší. Nicméně i díky aerobiku jsem si před 25 lety způsobila výhřez meziobratlové ploténky. Následovala spousta obstřiků na uvolnění, abych si mohla alespoň utřít zadek. Tenkrát jsem neměla žádnou rehabilitaci. Předcvičuji přece, tak si tělo rozhýbu sama.

Když jsem chtěla otěhotnět a vyřadila antikoncepci, kterou se u mě řešil nepravidelný a dlouhý cyklus, následovalo zjištění, že asi normálně to nepůjde. Po laparoskopické operaci jsem se probudila s pohmožděným břichem. Při dotazu, co se stalo mi má gynekoložka odpověděla, ať tolik neposiluji břicho a dělám raději něco jiného. Měla jsem tak pevné břicho, že mi nebyli schopni zavést do břicha sondy a málem vzali háky. Do dneška jsem vděčná za jejich úsilí, že nemám rozpíchané břicho. K dětem mi nakonec pomohla reprodukční medicína.

Během těhotenství s dvojčaty břicho narostlo do velkých rozměrů. 25 kg navíc dalo zabrat. Co se dělo s břichem, jestli byl či nebyl rozestup, to se tenkrát neřešilo. Neexistoval ani pan GOOGLE, a tak jsem byla v klidu. Nakonec mám dva úžasné kluky. Ihned po porodu jsem dostala antikoncepci, ať mám pravidelný cyklus. Na kluky jsem byla sama, manžel tenkrát pracoval mimo a domů jezdil pouze na víkend. Tak se cvičením byl konec.

Až když šli kluci do školky, jsem začala chodit opět cvičit. Už jsem ani neuvažovala, že se k předcvičování vrátím. Mé tělo bylo tenkrát tak stažené a zároveň slabé, že jsem se mohla vcítit do klientů, kteří s pohybem začínají. To mne velmi pomohlo v mé pozdější praxi předcvičování a osobního lektora. Tady musím poděkovat Věrce Hruškové, že mě po přestěhování do Opavy postavila před hotovou věc a já opět naskočila do kolotoče předcvičování.

S mým tělem se začali dít věci až po setkání s Danielem Mullerem a jeho pojetí Pilates. Napřímil mě, probudil bránici, pánevní dno a já jsem již 14 let bez hormonů s pravidelnou menstruací. I během mé praxe osobního trenéra jsem pomohla otěhotnět několika klientkám tím, že jsem je naučila dýchat, aktivovat pánevní dno, napřímit a vybudovat funkční střed těla. Ten nespočívá v tuhosti, ale elasticitě!

To, že mám diastázu jsem zjistila až v posledních letech díky intenzivnímu vzdělávání, kdy k mému vzdělání Pilates přibyly další kurzy a hlavně fyzioterapeuticko-pohybový koncept Spiraldynamik®.

Až nyní mi dochází, že vše, co se mi dělo spolu souvisí. Po mém narození to byly kyčelní klouby, pak nefunkční pánevní dno se špatnou funkcí vaječníků. Později pře posilované břicho, které nikdy úplně ploché nebylo. Po ránu vypadá nejlépe. Stále musím na těchto hendikepech pracovat. Laparoskopická operace zanechala na břiše určitě také stopy. Dneska už ale vím, že urputnost škodí a já se jdu raději proběhnout. Běhám koordinovaně s aktivním pánevním dnem, rotací a proti rotací pánve a hrudníku a je mi skvěle v mém těle. A to Vás naučím pomocí mého e-booku ZDE >>>

Experimentování se svým tělem, zkušenosti s mými klienty s bolestmi zad či rozestupem břišní stěny, výzkumy fasciové tkáně a pohybový koncept Spiraldynamik® dávají návod, JAK tělo oslabené diastázou dát opět do formy.

Nebudu Vám zde slibovat, že po tomto přístupu se Vaše diastáza stáhne. Ale co mohu slíbit je, že Vaše tělo se napřímí, bude se cítit a vypadat mnohem lépe než doposud a naučíte se JAK používat Své tělo během dne, tak abyste nemuseli hledat čas na cvičení.

Pokud bude naše tělo napřímeno, pánev, hrudník a hlava se budou nacházet nad sebou, naše chůze bude koordinovaná s rotací pánve a proti rotací hrudníku, tkáně v těle budou elastické – máme vyhráno. To je návod k funkčnímu plochému břichu bez bolesti zad. Já Vás jí v mém e-booku provedu.

Co vás čeká na cestě za funkčním plochým břichem i s diastázou?

 

  • Nejdříve trochu teorie pro lepší pochopení svého těla
  • JAK na elasticitu a hydrataci fasciové tkáně
  • JAK na napřímení
  • JAK na pánevní dno
  • JAK na dech
  • JAK na hluboký svalový stabilizační systém
  • JAK na rotaci pánve a proti rotaci hrudníku
  • JAK na chůzi
  • JAK na denní pohybové návyky

JAK na Diastázu – Funkční břicho & Nauč se chodit ZDE >>>

 

 

  • 5 RANNÍCH POHYBOVÝCH NÁVYKŮ PRO PRUŽNÉ TĚLO BEZ BOLESTI

    Stáhněte si e-book 5 RANNÍCH POHYBOVÝCH NÁVYKŮ PRO PRUŽNÉ TĚLO BEZ BOLESTI a přidejte se tak ZDARMA ke Škole pohybových návyků.

  • Kategorie